Avtale om etterskuddsvis fakturering (kreditt)
- Avtaleinngåelse og kredittsjekk
- Brasilia AS (heretter «Brasilia») ønsker å tilrettelegge for at bedriftskunder (heretter «Kunden») kan innvilges kreditt for utestående betalingskrav (inkl. mva) etter restaurantbesøk hos Brasilia. Følgende avtalevilkår gjelder for slik avtale.
- Avtale anses inngått når Kunden mottar bekreftelse på inngått avtale fra Brasilia. Brasilia forutsetter at den som signerer på vegne av Kunden har rett til dette.
- Brasilia forbeholder seg rett til å gjennomføre kredittsjekk av Kunden.
- Kontaktinformasjon
- Kunden er ansvarlig for å gi Brasilia nødvendige opplysninger, herunder Kundens kontaktperson(-er) for avtalen, telefonnummer, e-post adresse og ønsket fakturametode. Kunden skal varsle om eventuelle endringer så snart som mulig per e-post til booking@brasilia.no .
- Bruk av avtalen
- Ved avtaleinngåelse vil Kunden få tildelt en egen kode, som skal benyttes ved bestilling. Kunden er selv ansvarlig for at koden ikke kommer i uvedkommendes hender. Enhver bestilling foretatt med Kundens kode vil anses for å være gjort av Kunden, og Kunden vil være ansvarlig for å dekke påløpte kostnader.
Dersom Kunden ønsker å få tildelt en ny kode kan slik forespørsel sendes per e-post til Brasilia. Tidligere kode vil gjelde inntil Kunden mottar ny kode.
- Bordbestilling med henvisning til inngått fakturaavtale må sendes per e-post til Brasilia i forkant av restaurantbesøket. Dersom Kunden ikke har mottatt bekreftelse fra Brasilia om bordbestilling under fakturaavtalen før ankomst, kan fakturaavtalen ikke gjøres gjeldende under besøket. Dette innebærer at påløpte kostnader i slike tilfeller må betales direkte i restauranten.
- Ved bordbestilling må Kunden opplyse om en kontaktperson som skal være til stede under restaurantbesøket, og som skal signere kvittering/regning på Kundens vegne. Vedkommende må kunne bekrefte sin identitet ved fremvisning av ID.
- Avbestilling og manglende oppmøte
- Ved større bestillinger (20 personer eller mer) må avbestilling/endring i antall sendes senest 24 timer før avtalt oppmøtetidspunkt. Ved manglende oppmøte, eller eventuell avbestilling eller endring i antall etter fristen, vil det påløpe et gebyr på kr 250 per person.
- Ved bestilling for 6-19 personer må avbestilling/endring i antall sendes senest 6 timer før avtalt oppmøtetidspunkt. Ved manglende oppmøte, eller eventuell avbestilling eller endring i antall etter fristen, vil det påløpe et gebyr på kr 250 per person.
- Dersom noen av Kundens ansatte/gjester møter opp åpenbart påvirket av alkohol og derfor må nektes adgang til restauranten, vil dette regnes som manglende oppmøte. Dette innebærer at det i slike tilfeller vil påløpe et gebyr på kr 250 per person.
- Kundens ansvar
- Kunden er ansvarlig for å betale samtlige kostnader som påløper under Kundens restaurantbesøk, med fratrekk for eventuelle betalinger som er foretatt i restauranten. Eventuelle avtaler mellom Kunden og Kundens ansatte/gjester om maksimalbeløp m.m. er Brasilia uvedkommende. Kunden må selv følge opp eventuelle krav overfor egne ansatte/gjester.
- Dersom Kundens ansatte/gjester stjeler eller gjør skade i restauranten vil Kunden holdes erstatningsrettslig ansvarlig for dette.
- Fakturering og betalingsmislighold
- Brasilia sender faktura med vedlagt kjøpskvittering til oppgitt e-post adresse eller gjennom EHF (Elektronisk Handelsformat for elektroniske fakturaer mellom bedrifter), etter nærmere avtale med Kunden. Det vil påløpe et administrasjonsgebyr på kr 120 per faktura, med tillegg av mva.
Forfallsdato er 14 dager fra utstedelse av faktura, og vil fremkomme på fakturaen. - Ved forsinket betaling vil Kunden tilsendes en betalingspåminnelse, hvor det tilkommer et purregebyr på kr 70,-.
- Dersom utestående beløp ikke er innbetalt innen 28 dager etter forfall av faktura med betalingspåminnelse vil kravet sendes til inkasso for inndrivelse, hvor ytterligere omkostninger vil påløpe.
- Oppsigelse av avtalen
- Det gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist mellom partene på 2 dager.
- Eventuell oppsigelse fra Brasilia sendes per e-post til den e-post adresse som er oppgitt av Kunden.
- Eventuell oppsigelse fra Kunden sendes per e-post til booking@brasilia.no .
- Bordbestillinger som er bekreftet på tidspunkt for oppsigelse vil likevel være gjeldende.
- Endring av avtalevilkår
- Brasilia kan ensidig gjøre endringer i disse avtalevilkår.
- Varsel om slike endringer skal sendes til Kunden senest 7 dager før endringene trer i kraft, slik at Kunden har tilstrekkelig tid til å vurdere om Kunden ønsker å fortsette sitt avtaleforhold under nye vilkår. I motsatt fall må Kunden sende oppsigelse i henhold til pkt. 7 over.